گمرک با ترخیص چه خودروهایی مخالف است؟
140 بازدید
سه شنبه ۸ اسفند ماه ۱۳۹۶
اندازه قلم :
شرکت اروم خودرو صنعت عطائی
دفتر واردات گمرک ایران ابلاغیه‌ای صادر کرد به این مضمون که:"گمرکات اجرایی از ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها ۲۸ تیر ماه به بعد صادر شده اکیدا خودداری و مراتب را به این مرکز اطلاع دهند."
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ماههای اخیر ابهاماتی در خصوص وقوع تخلفات در حوزه ثبت سفارش با مسدود شدن سایت ثبت سفارش خودرو برای همه واردکنندگان ایجاد شده که حتی دامنه آن به نامه نگاری رئیس گمرک به وزارت صنعت نیز کشیده شد. ابتدا کرباسیان وزیر اقتصاد از رئیس کل گمرک ایران در خصوص شرایط ورود ۵۰۰۰ خودرو به گمرکات سوالاتی را مطرح کرد، سپس رئیس گمرک در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ابهامات واردات خودرو از نامه نگاری خود با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش های جعلی و ابهامات ایجادشده خبر داد.

چندی قبل نیز مرکز حراست وزارت صنعت از افزایش پیگیریها در خصوص واردات خودرو خبر داده بود. در اطلاعیه این مرکز آمده: تمامی خودروهایی که در زمان ممنوعیت واردات خودرو (از ۸ تیرماه ۹۶) از مبادی غیرقانونی و با روشهای نامتعارف ثبت سفارش شده‌اند (اعم از خودروهایی که وارد کشور شده یا در گمرکات کشور موجود هستند)، شناسایی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مراجع ذی ربط برای برخورد با متخلفان منعکس شده است.

حالا بر اساس نامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی، محدودیت جدیدی برای ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از تاریخ ۲۸ تیر ماه به بعد بوده ایجاد شده است. در ابلاغیه دفتر واردات گمرک آمده است، "گمرکات اجرایی از ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها ۲۸ تیر ماه به بعد صادر شده اکیدا خودداری و مراتب را به این مرکز اطلاع دهند. همچنین این عدم ترخیص‌ها شامل تمدیدیه ثبت سفارش از تاریخ مذکور به بعد نیز‌‌ می‌باشد".

گفتنی است، قاعدتا این دستور العمل شامل خودروهایی که بعد از بازگشایی سایت ثبت سفارش و دستور العمل جدید دولت در دی ماه امسال، ثبت سفارش شده اند‌‌ نمی‌شوند.

سند ممنوعیت ترخیص خودروها از گمرک
اخیرا پیش نویس دستورالعملی منتشر شد که نشان‌‌ می‌داد تحرکاتی برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده در حال انجام است. به نظر‌‌ می‌رسد با عملی شدن این رویه و تصویب پیش نویس مذکور قبل از تعیین تکلیف کامل تخلفات، فضا برای عدم پیگیری کامل تخلفات رخ داده در ترخیص خودروهایی که به زعم مرکز حراست وزارت صنعت با روشهای غیرمتعارف ثبت سفارش شده‌اند ایجاد‌‌ می‌شود.
شبکه های اجتماعی
اطلاعات تماس
دفتر مرکزی :
ارومیه،خیابان جهاد(بین زیرگذر خیام و میدان راهنمایی)نبش کوچه‌ی اول - ساختمان مهیا - طبقه‌ی 1 - واحد 1

تلفن تماس :

00984432232531
00984433439719
00984433224100

00989122123745
ایمیل : oksa6596@yahoo.com
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت اروم خودرو صنعت عطائی‌‌ می‌باشد
شرکت اروم خودرو صنعت عطائیoksaco.comoksaco.com - خنسشزخ.زخئ - صصص.خنسشزخ.زخئ